Friday 2 October 2009

Nödlösning 2.0

Med den rubriken kanske ni undrar va ja talar om, när jag aldrig ens nämnt en Nödlösning 1.0.
Nåh. Nödlösning 1.0 var att surfa me mobilen i dens engna yttepytteskärm, på obila versioner av de fyra viktigare sidorna:
- Google
- yahoo mail
- x3m-comunityn
- Facebook.

Nödlösning 2.0 går fortfarande ut på att surfa med hjälp av mobilen. Men denna gång använder jag den som externt modem. Ipluggad i datorn fungerar telefonen som ett mobilt bredband (mokkula). Att ja int tänkt på de tidigare. Såhär ha ja ju surfa tidigare.

"Men! De e ju hur dyrt om helst!?" kanske du funderar.
Med min operatör får man, förutom en massa minuter till telefoner med samma operatör, även tillgång till Live Messenger, Skype, och vid varje top up (keditladdning) 150MB att surfa med.
Visst, mobila sidor är ju mycket mindre i form och storlek, och tar därför färre MB att använda, men vill man kolla sin mail, facebook'a loch x3m'a litet och skriva ett och annat blogginlägg, så fungerar det hur bra som helst. Något youtube eller sånt så e de ju inte tu tal om, men de klarar man sig utan.

Delivery'n igår skrev ja inget mer om. Det kan jag göra nu istället.
Det vi gjorde va att vi satt i ett rum som gränsade till aulan i en skola här i Oxford. Dit fick skolungdomarna droppa in och fråga frågor om sexuella hälsa, (ska man översätta sexual health så, eller finns det något bättre?) få gratis kondomer, eller utföra klamydiatest. Allt detta gratis.
Jag gillar THT.

No comments:

Post a Comment